PR Starts Online

Współpraca z branżą gier

Przemysł gier wideo jest ogromną machiną, a tylko w 2020 roku przychody w branży sięgnęły kwoty 180 miliardów dolarów. Czy tak duże zyski były możliwe bez specjalistów PR od gier wideo?

Wyzwania stojące przed specjalistami PR

Specjaliści PR od gier z pewnością stają przed dość podobnymi wyzwaniami, jak ich koledzy współpracujący z innymi branżami. Łączą ich tożsame cele - wypromowanie produktu końcowego. W świecie gier posiada jednak dość unikalne i charakterystyczne cechy, które nieco ułatwiają to zadanie.

Specjaliści PR współpracują z dziennikarzami i stronami z recenzjami, takimi jak , jednak mogą sięgnąć znacznie głębiej - do rozbudowanej społeczności fanów, profesjonalistów, amatorów i influencerów. Wszyscy oni poszukują nowych treści, a każda wersja gry jest w stanie zapewnić mnóstwo wciągającego materiału dla odbiorców.

Treści mogą przyjmować różne formy - od nowych filmów pokazujących rozgrywkę w grze, po zdjęcia postaci lub wyposażenia gry, pokazania kulis gry, informacji o aktorach dubbingowych, poradników na temat efektywniejszej gry, a także konkursów z nagrodami, recenzji i nowinkach o kolejnych wydaniach. Dzielenie się interesującymi i wciągającymi treściami zwraca uwagę nowych graczy i podtrzymuje zainteresowanie już obecnych - przy okazji dając szansę na przemycenie informacji o innych, podobnych produktach.

Zaangażowanie w społeczność

Społeczności, które tworzą się wokół gier, są jednym z najbardziej charakterystycznych zjawisk tej branży. Zaangażowanie członków takiej grupy jest wręcz namacalne, a nawet najdrobniejszy aspekt ich ulubionej gry jest szeroko analizowany praktycznie bez końca.

Trafienie do takiej grupy jest z jednej strony trudne, a z drugiej, może przynieść mnóstwo korzyści. Odbiorcy mogą być bardzo zainteresowani każdą nowinką na temat ich ulubionej gry, a nawiązanie przyjaznych relacji z taką społecznością odpłaci się z nawiązką.

W jaki sposób trafić do takiej grupy? Najlepiej dać się poznać i sprawdzić, w jaki sposób można się zintegrować z ich członkami. W zamian uzyskuje się dostęp do niezwykle aktywnej i zaangażowanej grupy, która będzie promować produkt z własnej inicjatywy.

Wnioski

Celem specjalistów PR współpracujących w branży gier jest przede wszystkim przyciągnięcie zainteresowania odpowiednich osób, tworzenie większych zasięgów i promowanie swoich tytułów. Stosowanie ogólnych praktyk i zwracanie się ku unikalnym cechom danej branży pozwala na uzyskanie znacznie lepszych wyników.